Stille og rolige uge 38

Denne uge har været lidt skidt med hensyn til træningsmængden pga. diverse planer. Dog har jeg fået vedligeholdt den primære sport hvor jeg halter mest, nemlig løbet. Det er vigtigt at jeg kommer ud tre gange om ugen hvor jeg gerne har en roligt kort tur, en intens tur og en rolig lang tur. Derudover har jeg haft et godt svømmepas samt en hård gang core-træning. Så jeg har fået optimalt ud af den begrænsede mængde tid jeg har brugt på træning i denne uge.

Mandag
Jeg skulle løbe en forsigtig tur idag og valgte derfor byruten. Jeg valgte at løbe et pace der hed 4:50 og hvis det gik godt ville jeg tage et langt interval på 4:15 langs Annebergstien. Det hele gik efter planen, jeg holdte mit pace og endte med et slutpace på 4:39 for hele turen. Jeg kunne desværre ikke se hvad min puls var da jeg har mistet min sender 🙁 Jeg har bestilt en ny som jeg gerne skulle modtage på torsdag.

Om aftenen var jeg ude at svømme i Gigantium. Jeg kunne allerede under opvarmningen mærke at jeg svømmede godt idag. Fordi jeg talte forkert svømmede jeg 550m på 10:12. Jeg kunne se at jeg havde talt 4 lap forkert, så efter 4. lap havde jeg faktisk svømmet 450m. Det betyder at hvis jeg deler sidste lap i to og lægger til min 450m splittid at jeg faktisk lavede ny PR på 9:14. Jeg har dog valgt at den ikke skal tælle, jeg bliver nød til at måle det ordenligt 🙂 Efterfølgende svømmede jeg 500m teknik.

Onsdag
Efter restdag tirsdag skulle der en hård træniningsdag til. Jeg havde derfor meldt mig til Stram Op i Fitness World som min kæreste er instruktør på. Stram Op er en slags udholdenhedstræning med vægte hvori man gennemgår en masse forskellige øvelser. Mange af øvelserne er de samme som i min core-træning. Jeg var dog ikke forberedt på at det ville blive så hårdt som det gjorde. Mine ben var fuldstændig smadret bagefter, pga. alle de squads og lunches vi lavede 🙂 Men alt i alt er det skide god stabilitetstræning da jeg kommer hele kroppen rundt samt jeg får trænet mine ben en masse.

Lige efter Stram Op holdet havde jeg en aftale med Lasse om at tage ud at løbe på Kongshøj MTB ruten. Jeg har plottet ruten vha. et værktøj jeg har fundet på nettet og set at der er ca. 190 højdemeter på ruten. Det lyder umiddelbart ikke af så meget, men taget i betragtning af at der også er meget humplet og ruten snor sig afsted viste det sig faktisk at ruten var ret så krævende at løbe. Jeg følte godt med overskud og gav den fint med gas de først 5 km. De sidste to kilometer kunne min ben bare ikke ordenligt løbe mere. De var helt smadret. Det var sgu en fed træning og lækkert at prøve lidt anderledes. Jeg målte ruten til 7.3 km og løb den på 36:45 som svarer til 5:02 min/km.

En fed trænigsdag 🙂

Lørdag
Jeg var i København hele weekenden, men løbeskoene var heldigvis også med. Det betød at jeg kunne komme ud at løbe en tur med min makker Anders (Speedy). Vi tog en tur rundt om søerne i Frederiksberg i et fornuftigt tempo. Der blev tilbagelagt 7.32 km ved 4:32 min/km hvilket var et fint tempo. Pulsen var lidt høj på 166 bpm hvilket nok er fordi jeg havde fået lidt øl aftenen før 🙂