Træning uge 36

Det har været en rigtig god træningsuge da den har været lidt afvekslende i forhold til normalt. Der har kun været to træningspas alene og jeg har ikke rigtig mærket noget til mine skader. Det går helt klart fremad med fibersprængningen, den er næsten helt væk. Derudover mærkede jeg lidt til min gamle skade i højre knæ, men jeg har ikke presset det og har derfor i løbet af ugen mærket mindre og mindre til det. Så det ser ud til det hele får i den rigtige retning 🙂

Mandag
Jeg var ude at svømme i Gigantium sammen med Lasse. Planen var at der skulle svømmes 2 km, men det blev kun til 1500 m. Jeg lagde ud med at varme op i 300m hvorefter vi ville svømme 500m på tid. Det blev til 9:26 hvilket faktisk kun er 8 sekunder fra min PR i 25m bassin uden våddragt, så det var jeg rimelig godt tilfreds med. Herefter svømmede jeg 200m for til sidst at svømme 500m med fokus på teknik.

Det går godt med svømningen, jeg skal nok have lidt flere meter ind om ugen, men det er stadig teknikken der er begrænsningen så det er det der skal fokuseres på.

Tirsdag
Idag var det meningen at jeg skulle ud at løbe 7 km i roligt pace. Det blev dog istedet til at jeg mødtes med Lasse nede på atletikbanen for at træne noget skift mellem cykel / løb. Planen var at løbe 4 omgange på atletikbanen efterfulgt at 3 km cykling op ad Sønder Skovvej, ned af Naurvej og tilbage igen som er den højeste stigning der ligger i Aalborg. Dette gentog vi så 3 gange. Det var helt vildt hårdt på cyklen og rigtig god træning. Jeg var helt smadret bagefter da jeg gav mig selv 100%. Fed træningsdag 🙂

Onsdag
Idag var der ikke så godt vejr så jeg havde allerede planlagt at tage til Rold Skov med mountainbiken. Jeg kørte den blå rute, men måtte dog cutte flere sløjfer af på ruten pga. skovning. Det var helt vildt fedt at være ude, og det var faktisk også rimelig hårdt, så endnu en god træningsdag 🙂

Torsdag
Jeg løb en rolig tur på byruten hvor jeg opvarmede 1 km efterfulgt at 5 – 6 km løb ved lav hastighed. Jeg ville helst ikke presse mig selv på nogen måde da jeg stadig har et par skader der ligger og ulmer.

Lørdag
Hirtshals mini triatlon

Søndag
Jeg har udarbejdet mig et core træningsprogram som er baseret på det information man kan finde på trilab.dk. Det tager ca. 45 min at køre igennem. Det program blev kørt første gang idag og jeg regner med at jeg skal køre det 3 gange om ugen.