Træningen de sidste par uger

I forrige uge var jeg på ferie i Egypten. Der blev trænet lidt core samt løbet 3 gange af 5 km. Jeg havde i denne uge store problemer med at løbe pga. min fibersprængning i venstre baglår. Jeg kunne dog mærke fremgang i løbet af ugen.

I denne uge har jeg fået trænet rimelig regelmæssigt og været en tur ude på min mountainbike igen 🙂 Der har været fokus på ikke at overanstrenge mig på løbet for ikke at gøre min fiber værre.

Mandag
Jeg havde en forfærdelig løbetur da jeg havde max dårlig mave efter jeg kom hjem fra Egypten. Udover det havde jeg ondt i mit baglår, men jeg fik da kæmpet mig igennem de 5 km.

Duration: 00:24:46, HR Avg: 164, HR Max: 174, Calories:339 kcal, Distance: 5.02 km, Speed Avg: 12.2 km/h,Training Load: 75

Tirsdag
Jeg var ude at cyklen en tur til Nibe og tilbage sammen med Lasse. Der blev trykket igennem, men jeg lå en del på hjul af Lasse. Det var sindssygt fedt at være ude at cykle sammen igen 🙂

Duration: 01:16:44, HR Avg: 153, HR Max: 175, Calories:950 kcal, Distance: 44.05 km, Speed Avg: 34.5 km/h,Training Load: 182

Onsdag
Jeg løb stille og roligt til arbejde med rygsæk. Jeg havde en rigtig god tur og lagde ikke meget mærke til fiberen. Til gengæld punkterede jeg på cyklen på vej hjem som jeg havde stillet ude på arbejdet om tirsdagen. Det betød at jeg igen var nød til at løbe 3 – 4 km hjem 🙂

Duration: 00:36:24, HR Avg: 159, HR Max: 171, Calories:478 kcal, Distance: 7.24 km, Speed Avg: 12 km/h,Training Load: 101

Fredag
Der var egentlig Klarup cykeløbet idag, men jeg havde ikke rigtig lyst til at deltage når jeg var skadet. Det var en fornuftig nok beslutning, men ville virkelig gerne have været med. Jeg tog istedet modet til mig og hoppede op på min mountainbike og kørte et par runder i eget tempo ude i Kongshøj. Kort tid efter jeg havde startet ud på første runde kørte jeg frygtløs ned af bakkerne igen, men jeg fik mig da en lærestreg da jeg tog mig et rimelig hårdt styrt. Herefter fik jeg forstået at jeg skulle køre langsommere ned af bakkerne og istedet bruge mere energi på at køre opad. Første runde blev på 30 min og anden runde på 29:30.

Duration: 00:29:47, HR Avg: 155, HR Max: 172, Calories:374 kcal, Distance: 7.19 km, Speed Avg: 14.5 km/h,Training Load: 78

Duration: 00:30:05, HR Avg: 154, HR Max: 171, Calories:375 kcal, Distance: 7.14 km, Speed Avg: 14.3 km/h,Training Load: 77

Lørdag
Jeg var nede at besøge min bror i Herning og tog derfor en god løbetur med ham. Vi havde planlagt at løbe 10 km i hans tempo som skulle være 12 km/t. Det passede mig rigtig fint da jeg jo havde min fiber. Jeg mærkede ikke så meget til den, så det ser ud til det går i den rigtig retning 🙂