Træning uge 19

Mandag:

Lasse og jeg var i Haraldslund svømmehal. Der blev kørt 3 x 500m crawl med fokus på tid. Tiderne blev: 9:19, 9:36 og 9:59 for 500m.

Efterfølgende var det op af vandet og direkte in på 10km moderat løb på løbebåndet som jeg kørte på tiden 42:52 hvilket svaret til 14 km/t.

Træningen blev sluttet af med coretræning og 3 x 6 rep squad med 45 kg vægtstang.

Alt forløb som det skulle, og der var endda tid til at komme i sauna til at gå hjem på 🙂

Tirsdag:

Træningen blev sprunget over for at opnå fuld restitution til Sildeløbet om onsdagen

Onsdag:

Sildeløbet i Nibe. Jeg kom i mål på tiden 18:41 på 5km hvorved jeg opnåede en 7. Plads.

Torsdag:

Med tanken om at gøre mine svømmepas en smule længere valgte jeg istedet for at svømme 2 x 500m at svømme 1 x 1000m denne morgen. Som altid har jeg ikke så meget energi lige når jeg er stået op, da det altid varer nogle timer før morgenmaden ordenligt begynder at virke. Så jeg fokuserer på teknikken om morgenen fremfor hastigheden. Jeg svømmede de 1000m på 20:50 hvilket var fint nok.

Bagefter styrketrænede jeg da jeg vidste at jeg ville få travlt om eftermiddagen.

Efter arbejde røg jeg direkte ud på cyklen og var helt vildt for at få prøvet min nye aerobar. Jeg tog igen “Nørholmsruten” og der blæste kraftigt fra Vest. Jeg var helt vild over effekten af aerobaren og trådte fuldstændig igennem. Jeg endte med at holde et snit på 34.7 km/t hvilket er personlig rekord på denne rute.

Senere på aftenen kunne jeg mærke mit løberknæ at jeg igen havde overbelastet det. Det skyldtes nok en kombination af Sildeløbet, squads om morgenen og turen på cyklen.

Fredag:

Hviledag. Jeg burde have trænet denne dag da tirsdagens træning blev inddraget af hensyn til Sildeløbet, men med mine knæproblemer mente jeg godt at jeg kunne forsvare ikke at løbe om morgenen og tage til fødselsdag og grovæde om aftenen 🙂

Lørdag:

Med smerter i mit knæ valgte jeg på trods af disse at tage ud og cykle en forsigtig tur. Denne gang cyklede jeg en ny rute ud igennem Nørholm, Klitgården og ud til Nibe. Turen var fint og jeg kørte forsigtigt for at skåne knæet. I alt endte jeg med at køre 44km med et snit på 29.7 km/t hvilket var okay under omstændighederne.

Om aftenen kunne jeg igen mærke på mit knæ at jeg ikke var frisk og begyndte derfor at tvivle på om jeg burde deltage i søndagens Limfjordsløb som er en kuperet rute og hvor jeg havde sat mig i hovedet at jeg ville gennemføre de 14km på 56 min.

Søndag:

Jeg følte ikke mit knæ var klar til løb så jeg valgte at blive hjemme til min store frustration. Jeg tænkte at hvis jeg tog en hel hviledag og trænede forsigtigt om mandagen ville knæet være nogenlunde i orden igen.