Træning uge 14

Delmål for ugen
I denne uge vil jeg prøve at øge min gennemsnitshastighed en lille smule på mine løbetræningspas og holde dette i to uger hvorefter jeg øger den en lille smule igen. Jeg planlægger kun et enkelt eller to cykelpas i denne uge pga. påskeferie. Udover dette vil jeg lave en lille smule om på hvordan jeg svømmetræner. Jeg vil lave nogle kortere intervaller med fuld intensitet for at få trænet armene noget mere. Hver anden uge vil jeg så svømme 1000m hurtigst muligt for at følge fremgangen. Så denne uge er en “rest-uge” hvorefter der køres hårdt på igen.

Mandag
Jeg svømmede ca. 1000m i intervaller af 100m eller 200m med fuld knald på. Jeg brugte håndplader for at gøre det endnu hårdere for armene.

Tirsdag
Idag skulle jeg prøve mine nye løbesko. Jeg løb byruten og holdte ikke så meget øje med min hastighed. Jeg sørgede dog for ikke at løbe alt for hurtigt selvom det var svært når man lige havde fået nyt grej 🙂 Min umiddelbare fornemmelse af skoen var at de var lettere og generelt sad lidt bedre end de gamle. Jeg kunne dog tydeligt mærke at der ikke var nær så meget støtte som i de gamle og jeg syntes også at jeg kunne mærke det lidt i skinnebenene. Jeg endte med at løbe ruten på 30:06 ved 147 bpm med 12.6 km/t

Onsdag

Jeg cyklede til Aabybro og tilbage igen idag. Der blæste rimelig meget på vej hjem og jeg syntes egentlig ikke at det var så fedt at cykle. Jeg tror jeg har brug for en pause fra den cykel, selvom jeg egentlig ikke har været ret meget ude på den. Jeg cyklede 30 km med 31.7 km/t ved 145 bpm.

Torsdag
Rønbjerg feriecenter – ingen træning

Fredag
Jeg joggede byruten sammen med Anita. Jeg løb i mine gamle sko for lige at give benene en chance for at vænne sig til de nye. Vi løb ruten på 36:08 med 10.4 km/t ved 124 bpm.

Lørdag
Skagen – ingen træning

Søndag
Jeg løb byruten om formiddagen da vi kom hjem fra Skagen. Jeg køb den på 28:29 med 13 km/t ved 162 bpm. Jeg lagde et interval ind på Annebergstien hvor jeg forsøger at holde det højeste pace jeg kan. Dette vil jeg prøve at gøre fremover så længe jeg ikke får smertet i knæet.

Resumé
Svømning: 1000m
Cykling: 30 km
Løb: 19.5 km
Skadegene: 2/10