Træning uge 13

Delmål for denne uge
Hastigheden skal holdes neden under 12 km/t på begge ugens løbepas som køres tirsdag og torsdag. Der skal svømmes i denne uge og jeg skal ud at have afprøvet mine nye dæk inden stævnet søndag. Fredag og Lørdag er hviledage så knæet har hvilet inden stævnet. Jeg skal lave mine strækøvelser dagligt og forsøge at få lavet stabilitetsøvelser min. 2 gange i ugen.

Mandag
Jeg svømmede 1500m i alt. 2 x 250m med fokus på teknik og 2 x 500m i IM pace.

Tirsdag
Jeg havde en rigtig god løbetur. Der var 18 grader så det var shorts og kørte ærmer 🙂 Jeg løb byruten med 12 km/t i snit ved 151 bpm.

Onsdag

Der blæste helt vanvittigt idag, med 10-15 m/s i middelvind og vindstød på omkring 15 – 18 m/s. Jeg cyklede lidt længere end normalt idag ud til Klitgården som er nogenlunde samme rute som ud til Nørholm bare lidt længere. Det var helt vildt så meget modvind der var. På de ca. 15 km ud til Klitgården cyklede jeg med ca. 23.5 km/t selvom min puls lå på 139 bpm, og på vej hjem af samme strækning cyklede jeg med 36 km/t med 135 bpm i snit. I alt endte jeg på 28.6 km/t veed 138 bpm. Det var nu en udemærket tur på trods af vejret, og de nye dæk var super gode. De føltes på en måde lidt blødere end de gamle selvom de var pumpet med samme tryk.

Torsdag

Jeg havde en overdrevet god løbetur idag. Benene var rimelig trætte da jeg ikke rigtig har fået hvilet ordenligt efter halvmarathon i søndags. Så de første par km gik lidt langsomt, men da jeg kom igang følte jeg at jeg kunne presse hastigheden uden at mærke noget som  helst i knæet. Det gik nu rigtig godt, men det var noget dumdristigt. Jeg endte med at løbe byruten på 30:30 med 12.3 km/t i snit ved 154 bpm.

Fredag & Lørdag
Hviledag

Søndag
Jels duathlon

Resumé
Det er ikke gået så godt med at holde den planlagte hastighed. Jeg har ikke haft så mange problemer med knæet så jeg er kommet til at løbe lidt for hurtigt i min træning og i mine løb. Udover dette har jeg ikke fået lavet strækøvelser mere end 2 gange i denne uge.
Svømning: 1500m
Cykling: 32 km
Løb: 24 km
Skadegene: 2/10