Træning uge 12

Delmål for ugen
Stort set det samme som sidste uge. Hastigheden skal holdes på 12 km/t på begge ugens løbepas. Udover dette skal jeg foretage de anviste strækøvelser dagligt samt stabilitetstræning 4 -5 gange i løbet af ugen. Jeg vil forsøge at komme ud på cyklen onsdag hvis vejret er til det. I weekenden er der halvmarathon så der løbes tirsdag og torsdag.

Mandag
Jeg var helt færdig idag pga. dårlig søvn, så jeg tog en afslapningsdag i svømmehallen. Jeg fik dog lavet mine strækøvelser 🙂

Tirsdag
Idag løb jeg 10 km med 12 km/t ved 154 bpm. Det var en rigtig god tur og det gik godt med knæet. Jeg kunne selvfølgelig mærke det lidt, men der var ikke noget alarmerende. Derfor vurderer jeg at jeg godt kan stille op til halvmarathon på søndag. Jeg skal dog passe rigtig meget på at bakkerne ikke ødelægger det hele for mig 🙂 Udover løbet fik jeg også lavet både stræk og stabilitetsøvelser. Link til resultater kan ses her.

Onsdag
Jeg havde en helt fantastisk cykeltur. Vejret var helt kanon, men der blæste dog som sædvanligt en del. Jeg kørte Nørholmsruten og tænkte jeg ville prøve race-pace funktionen på et cykelpas. Jeg indstillede uret på 25 km på 50 min. Jeg kørte de 25 km på 47:40 hvilket svarer til 31.5 km/t i snit hvor min puls lå ved 152 bpm. Jeg nåede desværre ikke at montere mine nye dæk inden, så jeg må vente til næste uge med at prøve dem 🙂 Da jeg kom hjem lavede jeg mine strækøvelser hurtigt da jeg skulle videre til en aftale. Link til resultater kan ses her.

Torsdag – Søndag
Jeg havde en rigtig god løbetur torsdag, der var helt perfekt vejr så det var årets første tur i shorts. Det gjorde faktisk også at jeg havde lidt svært ved at holde min hastighed nede på 12 km/t. Jeg løb byruten og tilbagelagde de 6.5 km på 32:19 @ 145 bpm hvilket svarer til 12.1 km/t. Link kan ses her. Jeg havde lidt ondt i knæet senere på dagen, men det hænger nok sammen med at jeg havde 3 meget lette dage efterfulgt af 3 dage med hård load. Jeg fik ikke ordenligt lavet mine stræk da jeg ikke helt havde tid til det, men jeg nåede lidt. Jeg mener nu godt at jeg kan være klar til halvmarathon Søndag. Fredag og lørdag er planlagte hviledage for at give knæet ro til om Søndagen. Om Fredagen lavede jeg strækøvelser om morgenen. Dette vil jeg også forsøge at få gjort lørdag. Søndag er der halvmarathon som der skrives om i et separat indlæg 🙂

Resumé
Det er gået fint med at holde den planlagte hastighed. Jeg har dog ikke helt fået lavet de stræk og stabilitetsøvelser der var planlagt.
Svømning: 0m
Cykling: 26 km
Løb: 37 km
Skadegene: 6/10