Træningen i uge 13 & 14

Træningen i uge 13 og 14 har været lidt anderledes end sædvanligt.  I uge 13 havde jeg Aalborg Brutal Marathon og derfor blev jeg nød til at tilrettelægge træningen derefter. Jeg valgte kun at tage en enkelt løbetur inden weekendens 42 km for at være sikker på at benene var fuldt ud restitueret.

Uge 14 blev endnu mere speciel da jeg i weekenden havde Jels duathlon og var nød til at give kroppen lidt hvile efter marathon om fredagen. Allerede om mandagen følte jeg mig nogenlunde frisk i benene og valgte derfor at løbe 9 km i normalt tempo. Det gik helt fint og om onsdagen løb jeg til og fra arbejde også uden problemer. Planen var at løbe 6 km på byruten om torsdagen da jeg så ville opnår de 40 km som var planlagt for uge 14. Det blev istedet til en cykeltur som jeg spontant valgte at deltage i efter jeg mødte Peter M nede i Løbekompagnet. Det skulle være en 40km tur, men fordi vi farede lidt vildt endte det som en 70 km tur hvor jeg kørte mig selv helt sukkerkold. Det var ikke helt optimalt inden weekendends stævne, men det gik heldigvis nogenlunde.

Totalt endte min mængde nogenlunde efter planen, borset fra uge 14, hvor der skulle have ligget en lille løbetur på 7km om torsdagen.

Uge 13, onsdag:  6km
Uge 13, fredag: 42 km
Uge 14, mandag:  9 km
Uge 14, onsdag: 15 km
Uge 14, søndag: 11 km

Jeg glæder mig helt vildt til at komme igang med uge 15 da jeg igen skal op at løbe en fornuftig mængde. Jeg planlægger at løbe 65 km i uge 15 og 70 km i uge 16. De sidste to uger har også givet mig stof til eftertanke; jeg skal virkelig overveje hvad udbyttet er af at deltage i små stævner kontra den forstyrrelse det giver min træningsplan. Set i bakspejlet burde jeg ikke have deltage i Jels og jeg burde ikke have cyklet om torsdagen, men løbet i stedet. Det er vigtigt at jeg fastholder mit fokus på løb fremover. Desuden er jeg også pissetræt af at cykle, så det bliver nok ikke noget problem at holde mig til løb. Nåh ja, bortset lige fra Aalborg MTB Marathon på 100 km :-S